John Boyega is the rebellious Jake Pentecost, a once-promising Jaeger pilot whose legendary father gave his life to secure humanity's victory against the monstrous "Kaiju." Now an even more fearsome alien threat has been unleashed on the world and Jake is called back into action by his former co-pilot, Lambert, and a 15-year-old Jaeger hacker, Amara.