CSI: New York, the third incarnation of the CSI: Crime Scene Investigation franchise and the spin-off of CSI: Miami, is a crime drama about forensic investigators who use high-tech science to follow the evidence and solve crimes in the Big Apple. These skilled investigators, who see New York City in a whole different light, follow the evidence as they piece together clues and eliminate doubt to ultimately crack their cases.