Bella’s fate is sealed by the traumatic birth of her daughter, Renesmee. In order to save Bella's life, Edward transformed her into a vampire. As Bella enjoys her transformation and is admired by the Cullens and her husband, Jacob and Renesmee’s destinies become increasingly intertwined.