Philadelphia
Jonathan Demme's "Philadelphia" stars Tom Hanks as up-and-coming young lawyer Andrew Beckett, who has just been fired by his prestigious law firm. Andrew says he's been dismissed because he has AIDS, and prepares to sue his former employer. But his old firm is so powerful that no attorney in Philadelphia wants to take it on, until Andrew finally goes in desperation to homophobic ambulance chaser Joe Miller (Denzel Washington), who could use the money and exposure. For Andrew the battle is clear-cut: he's fighting for his reputation, for his life, for justice. But for Joe, separated from Andrew by a deep social and cultural chasm, there is a different kind of struggle as he confronts his own fears and prejudices about homosexuals.