12 Years A Slave
It is 1841, Solomon Northup, an accomplished, free citizen of New York, is kidnapped and sold into slavery. Stripped of his identity and deprived of all dignity, Northup is purchased by ruthless plantation owner Edwin Epps and must find the strength within to survive.
12 YEARS A SLAVE is based on an incredible true story of one man's fight for survival and freedom. In the pre-Civil War United States, Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor), a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery. Facing cruelty (personified by a malevolent slave owner, portrayed by Michael Fassbender) as well as unexpected kindnesses, Solomon struggles not only to stay alive, but to retain his dignity. In the twelfth year of his unforgettable odyssey, Solomon's chance meeting with a Canadian abolitionist (Brad Pitt) forever alters his life.