Never before has a date in history been so significant to so many cultures, so many religions, scientists and governments. From filmmaker Roland Emmerich – known for his summer blockbusters Independence Day, Godzilla and The Day After Tomorrow –2012 is an epic adventure about a global cataclysm that brings an end to the world as we know it and the heroic struggle of the survivors.