Marie, Královna Skotská
Film Marie, Královna Skotská se věnuje bouřlivému životu charismatické Marie Stuartovny (Saoirse Ronan byla nominována na Oskara). Královnou Francie se stala v pouhých šestnácti letech, o dva roky později ovdověla a čelila tlaku, aby se znovu provdala. Místo toho se vrací do rodného Skotska, kde se domáhá práv na skotský trůn.