Málokterý tým v historii profesionálního sportu vyvolává tak širokou škálu emocí jako Detroit Pistons z přelomu 80. a 90. let. Dva tituly Pistons z let 1989 a 1990, které tým získal v mezidobí mezi dominancí Lakers a Celtics v 80. letech a vzestupem Bulls v 90. letech, jsou často považovány za přechodné období v historii NBA, nikoli za samostatnou dynamickou éru šampionátu. Každý, kdo zažil Bad Boys v akci, však ví, že si vytvořili vlastní identitu, a to jak v lize, tak i v americké populární kultuře.