Julie
Julia je filmová adaptace autobiografického příběhu „Pentimento“ od autorky Lillian Hellmanové o její bujaré, neobvyklé kamarádce Julii, a jak ji Julia přiměla, aby se zapojila do evropského hnutí odporu ve 30. letech 20. století.
Tento film představuje filmový debut Meryl Streepové. Film Julia zahrnuje z pamětí zesnulé dramatičky Lillian Hellmanové zvaných „Pentimento“ ty roky ve 30. letech 20. století, kdy Lillian dosáhla na Broadwayi slávy se svou první divadelní hrou „Lištičky“. Nepřekvapivě se hra soustředí na Lillianin vztah s její celoživotní kamarádkou Julií. Je to hluboké přátelství. Když Julia studuje na univerzitě ve Vídni s takovými osobnostmi, jako je Sigmund Freud nebo Albert Einstein, prochází Lillian revizemi své hry se svým mentorem a příležitostným milencem Dashiellem Hammettem v domě na pláži v Nové Anglii. Poté, co se Lillian stala uznávanou dramatičkou, je pozvána na konferenci spisovatelů do Ruska. Julia, která se angažuje v boji proti fašismu, přiměje Lillian, aby přes nacistické Německo propašovala peníze, které mají pomoci v boji proti fašismu. Je to nebezpečná mise, zejména pro židovskou intelektuálku na cestě do komunistického Ruska. Během krátkého setkání s Julií na této cestě se Lillian dozví, že Julia má dítě jménem Lilly. Brzy po svém návratu do Spojených států je Lillian informována o Juliině vraždě. Podrobnosti o její smrti jsou zahaleny tajemstvím. Smutná Lillian se vypraví do Anglie, aby našla svou jmenovkyni, dítě, o které se má kvůli svému slibu Julii postarat.