Explorer: Lake of Fire
Et hold opdagelsesrejsende forsøger at nå toppen af en afsidesliggende, uudforsket vulkan på jagt efter svar på mysteriet om, hvornår og hvorfor vulkaner går i udbrud.
I 2001 opfangede satellitbilleder en mystisk "termisk anomali" på en uudforsket vulkan ved verdens ende. Det, der gemmer sig i den, kan give nye spor, der kan hjælpe med at forudsige vulkanudbrud over hele kloden. Men øen ligger så afsides, og forholdene er så ekstreme, at ingen nogensinde er nået toppen for at undersøge, hvad der er indeni, før nu.