Catastrophe
Da katten Rodney sniger sig ind på en lille fugl, stopper hans ejer ham med en sidste advarsel. Da hun går, afløses lettelsen af panik, da den lille fugl pludselig falder død om i sit bur. Rodney gør nu alt for at få liv i fuglen igen. Men herfra stikker det fuldstændig af.
I et lille, støvet hus ved Amsterdams kanaler sniger katten Rodney sig ind på en lille fugl. Men før katten når at gøre noget, river husets frue, Nel, ham i halen og giver ham en sidste advarsel: "Hvis du så meget som kigger på min dyrebare, lille fugl, ender du ligesom katten på gulvet", siger hun og peger på et snavset, gammelt tigerskindstæppe. Da Nel forlader huset, forvandles Rodneys lettelse til panik, da den lille fugl pludselig falder død om i sit bur. Rodney ved, hvad der vil ske, hvis Nel opdager situationen, og han gør nu alt, hvad han kan for at få liv i fuglen igen. Herfra eskalerer det hele med katastrofale konsekvenser. Én ting er sikker: Kærlighed overvinder alt.