PHOENIX: EDEN17
I rumudforskningens tidsalder flygter Romi og hendes elsker George fra en ødelagt Jord på jagt efter en ny verden, kun for dem to, de slår sig ned på planet Eden17. Det viser sig dog at være en øde planet, der er uegnet til menneskelig beboelse.
I rumudforskningens tidsalder flygter Romi og hendes elsker George fra en ødelagt Jord på jagt efter en ny verden, kun for dem to, de slår sig ned på planet Eden17. Det viser sig dog at være en øde planet, der er uegnet til menneskelig beboelse. Efter at have mistet George i en ulykke, er Romi fast besluttet på at overleve med sin søn Cain og bruger en dvale-pod. Da hun vågner 1.300 år senere, opdager hun, at Eden nu er hjemsted for en blomstrende by bygget af Cains efterkommere og den fremmede livsform kendt som Moopy. Romi bor der som en dronning, men efterhånden som hun bliver ældre, bliver hendes længsel efter Jorden stærkere. En dag erkender et barn af Eden ved navn Com, Romis følelser og beslutter sig for at tage på en rejse for at tage hende til Jorden.