ASSEMBLED: The Making of X-Men '97
I de tidlige 90'ere rullede X-Men: The Animated Series over tv-skærmene og rørte millioner af seere, der trængte til noget nyt og anderledes. Serien var ulig alle andre tegnefilm og behandlede temaer som fordomme og social retfærdighed. Mød både de originale og de nye stemmeskuespillere, når Assembled ser nærmere på tilblivelsen af X-Men: The Animated Series og dens comeback som X-Men '97.
I de tidlige 1990'ere var der ikke mange andre end dem, der havde læst Marvels tegneserier, der havde hørt om Rogue, Beast, Gambit eller sågar Wolverine. Men den bedrøvelige situation ændrede sig for altid, da X-Men: The Animated Series rullede over tv-skærmene og rørte millioner af seere, der trængte til noget nyt og anderledes. Serien var ulig alle andre tegnefilm og behandlede temaer som fordomme og social retfærdighed. Figurerne var superhelte, men også outsidere og underdogs. Det var noget, mange kunne relatere til, børn såvel som voksne. Assembled ser nærmere på tilblivelsen af X-Men: The Animated Series og dens comeback som X-Men '97 30 år senere. Mød både de originale og de nye stemmeskuespillere, der fortæller historierne bag den klassiske serie og dens kompromisløse fortsættelse.