Zeitpunkt X
Bygningslederen Thomas Zetzsche er stolt af fremskridtet i den næsten færdige bygning. Men ud af det blå begynder drømmen at smuldre, da flere og flere fejl dukker op, og åbningsdagen bliver udsat. Thomas må stå til ansvar for det fejlbehæftede system.
Bygningslederen Thomas Zetzsche er stolt af fremskridtet i den næsten færdige bygning. Elinstallationerne er færdige, væggene er malede, og den endelige inspektion er i gang. Den imponerende bygning, han har skabt, er en moderne drøm, der går i opfyldelse. Men ud af det blå begynder drømmen at smuldre, da flere og flere fejl dukker op. Kabler fører til blindgyder, brandsikringen svigter, og hele rum er forsvundet. Thomas prøver desperat at fikse bygningen, men må til sidst acceptere, at åbningsdagen må udsættes, og at han må stå til ansvar.