Butch Cassidy and the Kid
Paul Newman og Robert Redford brillerer i rollerne, de for altid vil huskes for – to frygtløse og charmerende fredløse på flugt fra loven — og forelskede i den samme, smukke kvinde (Katherine Ross).
Paul Newman og Robert Redford satte en ny, høj standard for makkerpar-film med denne klassiske Western. Sundance (Redford) er overordentlig hurtig på aftrækkeren, og hans makker, Butch (Newman), en gudsbenådet fusentast. Med loven i hælene lader de deres pistoler, og sammen med Sundances kæreste, (Katharine Ross), rider de mod Bolivia, væk fra mændende, der vil fange dem og gøre det af med dem.