L'Ora: Ink over Bullets
Palermo i 1950'erne: Journalisterne på avisen "L'Ora" forbinder en række mistænkelige forbrydelser til den sicilianske mafia. Foretagendet bringer konstant deres liv i fare. Folkene bag "L'Ora" er de første, der bruger ordet "Mafia" i en overskrift – og Cosa Nostras reaktion lod sig ikke vente på.
Palermo i 1950'erne: Antonio Nicastro har fået til opgave at få den fallerede kommunistavis "L'Ora" tilbage på sporet som nyudnævnt redaktør. Sammen med sine journalister afdækker han en række mistænkelige forbrydelser og forbinder dem til den sicilianske mafia, også kendt som "Cosa Nostra". Redaktørerne efterforsker endda samfundets mørkeste afkroge, og den katolske kirke. Det er et farligt foretagende, der konstant bringer deres liv i fare. I 1958 var det i "L'Ora" at ordet "Mafia" blev brugt i en overskrift for første gang for at gribe til journalist-aktion mod organiseret kriminalitet. Cosa Nostras reaktion lod sig ikke vente på.