Samantha Who?
Samantha Newly bliver kørt ned af en flugtbilist og vågner op med hukommelsestab efter otte dage i koma. Hun hører om sin fortid og beslutter sig for at påvirke sit liv med nogle mere positive valg.
Samantha Newly (Christina Applegate) bliver kørt ned af en flugtbilist under mystiske omstændigheder og vågner op med hukommelsestab efter otte dages koma. Hun har ikke nogle fysiske mén, men har ingen erindringer om sin fortid. Hun kan ikke genkende sine tilsyneladende hengivne forældre, Regina (Jean Smart) og Howard (Kevin Dunn), sin veninde Dena (Melissa McCarthy) eller sin kæreste Todd (Barry Watson). Hun er ikke klar over, at hun er alkoholiker, er dybt forgældet, og at hun ikke har talt med sine forældre i to år, og Dena har hun ikke talt med siden 7. klasse. Hun kan ikke huske, at hun slog op med Todd før ulykken. Jo flere foruroligende ting, Samantha hører om sin fortid, des mere ønsker hun at foretage nogle positive valg for fremtiden. I løbet af serien stykker Samantha sit livs puslespil sammen og skaber sit nye jeg med humor, beslutsomhed og nyfunden næstekærlighed.