Bumles tidsrejse
Da et ur lander på Bumles motor, rejser han tilbage i tiden til 1909, hvor han møder Stanley, en ambitiøs, ung bil på vej til Californien. Med hjælp fra Lynet McQueen ændrer Bumle historien, ved at overbevise Stanley om at bilve og bygge Kølerkildekøbing. Stanley møder Lizzie, og de fejrer åbningen af den nye retsbygning med deres bryllup.