Der var engang i Amerika
En voldelig og intens gangsterfilm, der følger fire venners skæbne fra barndommen i det gamle jødiske kvarter i New York til de modnes som berygtede gangstere i et kriminelt imperium fra forbudstiden.
En historie om to barndomsvenner fra New York, der bliver velhavende og magtfulde gangstere i løbet af 1920'erne. Ingen af dem kan tilfredsstille sine dybeste drømme og ambitioner, og deres veje skilles i en eksplosion af vold, som først kommer frem i lyset 35 år senere.