Tigerland
En gruppe rekrutter gennemgår avanceret infanteritræning i Fort Polk, Louisiana, det berygtede Tigerland, det sidste stop inden de bliver sendt til Vietnam.
Rekrutten Roland Bozz (Colin Farrell), der netop er blevet løsladt fra militærfængsel, slutter sig til en deling af unge soldater, der forbereder sig på at komme til Vietnam. Bozz' selvstændighed og trods pådrager sig vrede fra hans egne mænd såvel som overordnede. Men da delingen sendes til Tigerland, et helvedesagtigt træningsanlæg, der er sidste stop før Vietnam, bringer Bozz' lederevner og loyalitet hans mænd sammen - hvilket medfører ekstraordinære konsekvenser.