Den lille
Beordret af sin far til at sælge sit gamle, lille æsel, Den lille, tager en hebræisk dreng i oldtidens Israel det med til markedet i Jerusalem. Efter han ikke finder en køber, er drengen klar til at give op, da han møder en rar mand ved navn Josef. Josef køber Den lille og bruger ham til at tage sin gravide kone Maria med til Betlehem.