Helvede på Jord - Syriens fald og Isis fremmarch
Baseret på næsten 1.000 timers kraftfulde optagelser, beretter filmen om Syriens undergang og det kaos, der tillod ISIS at komme til magten.
I en verden hvor ingen føler sig i sikkerhed fra radikalisme og global terrorisme, ser Sebastian Junger på den sammenbrudte stat Syrien på baggrund af sine egne erfaringer. Volden, som har medført, at millioner af flygtninge har oversvømmet Europa og spredt frygt over hele verden, er ikke en isoleret borgerkrig. Den er del af en geopolitisk cyklus. Roden til al frygt ligger i det ukendte. Men Junger har et livsprojekt, som går ud på, at der er meget mere om Syrien og Islamisk Stat, som skal afsløres.