The Long Road Home
The Long Road Home beretter om en heroisk kamp for overlevelse under Irak-krigen, da 1st Cavalry Division fra Fort Hood falder i et nådesløst baghold i Sadr City, Bagdad. I løbet af miniseriens otte afsnit klippes der melllem krigshandlingerne i Irak og hjemmefronten i Texas, hvor familierne venter på nyt om deres kære, mens de frygter det værste.
De nyankomne mænd i 1st Cavalry Division må lægge en desperat undsætningsplan, da en af deres delinger bliver lokket i baghold af tusindvis af fjendtlige oprørere i slumkvarteret Sadr City i Bagdad. CNN viderebringer nyheden til det amerikanske fastland, og tilværelsen for soldaternes familier hjemme i Fort Hood fyldes pludselig med kaos og usikkerhed.