Østenvind 2
Det er sommerferie, og Mika er lykkelig over, at hun endelig skal se Østenvind igen, men så opdager hun nogle mærkelige sår på Østenvinds mave, som ingen ved, hvor kommer fra. For at gøre det hele værre er Kaltenbach Stutteri ved at gå neden om og hjem.
Det er sommerferie, og Mika er lykkelig over, at hun endelig skal se Østenvind igen, men så opdager hun nogle mærkelige sår på Østenvinds mave, som ingen ved, hvor kommer fra. For at gøre det hele værre er Kaltenbach Stutteri ved at gå neden om og hjem. Med tungt hjerte bestemmer Mika sig for at deltage i en ridekonkurrence, hvor man kan vinde store penge. Men Østenvind virker ukoncentreret, når de træner, og stikker faktisk af fra hende. Mika følger efter den sorte hingst langt ind i skoven, og dér får hun en overraskelse. En magisk hvid hoppe dukker pludselig op, og de to heste udfører en yndefuld dans. Pludselig dukker en dreng ved navn Milan op og siger, at hoppen er stukket af fra ham. Milan siger, at han kan hjælpe Mika med at vinde konkurrencen, men hvad er han egentlig ude på? Kan Mika få Østenvinds opmærksomhed tilbage og vinde konkurrencen, så hun kan redde stutteriet i tide?