42 to 1
I sport er vi vant til at se det usandsynlige. Men det umulige er en helt anden sag. Og den 11. februar 1990, med oddsene 42 til 1, var det meget umuligt, det der skete i en boksering i Tokyo, Japan, da James "Buster" Douglas besejrede Mike Tyson og vandt det internationale sværvægtsmesterskab.
I sport er vi vant til at se det usandsynlige. Men det umulige er en helt anden sag. Og den 11. februar 1990, med oddsene 42 til 1, var det meget umuligt, det der skete i en boksering i Tokyo, Japan, da James "Buster" Douglas besejrede Mike Tyson og vandt det internationale sværvægtsmesterskab. Som en del af ESPN's "30 for 30"-serie fortæller dokumentarfilmen "42 to 1" historien om, hvor utroligt usandsynligt det var. Det begynder i Columbus, Ohio, hvor Douglas voksede op som søn af en bokser, der trænede og vejledte ham til at blive en top 10 sværvægtsbokser i midten af 1980'erne. Selvfølgelig var han altid i skyggen af "Iron" Mike Tyson, der blev et verdensomspændende fænomen med en bemærkelsesværdig ubesejret stime, der førte til den ubestridte titel. Og da deres kamp var planlagt, blev Douglas blot betragtet som et springbræt til større kampe for mesteren. Men den dag de mødtes, var der en række ekstraordinære omstændigheder, der førte til et ufatteligt resultat. Hvis du var sportsfan i 1990, vil du aldrig glemme, hvor du var, da du hørte om Tyson-Douglas. Fordi det var, trods alt, umuligt.