Da presset over at være royal bliver for meget for Mal, vender hun tilbage til sine rødder på Isle of the Lost. Der finder hun ud af, at Uma, Ursulas datter, har taget hendes plads som dronning af den nedslidte by. Uma, der bærer nag, sender sin piratbande, inklusive Kaptajn Klos søn Harry og Gastons søn Gil til at bryde barrieren mellem Isle of the Lost og Auradon... og slippe øens skurke fri.