…Altrimenti ci arrabbiamo!
To venner, Bud Spencer og Terence Hill, kræver, at en lokal mafiaboss erstatter deres buggy, der er blevet ødelagt af nogle af hans skurke, med en ny. Det nægter bossen, der allerede er blevet godt hidset op af "Lægen", hans tyske psykolog og rådgiver, så han sender sine håndlangere ud for at udslette duoen.
"Vi vil have vores buggy... ellers bliver vi gale!" Den legendariske duo Bud Spencer og Terence Hill giver denne advarsel til den lokale kriminalchef, der har ødelagt deres helt nye, røde strandbuggy med gult tag. Men bossen har ikke til hensigt at give efter, så han beder virkelig selv om det. Denne klassiske kultfilm er fyldt med massive skænderier, nævekampe og spas fra start til slut, suppleret med en iørefaldende temamelodi af Oliver Onions. Motorcykeldysten, den moderne version af middelalderens legendariske ridderdueller, de akrobatiske racerløb, slagsmål i bokseklubben, den ulykkelige snigskytte "Paganini" og den sidste runde, hvor chefen ender med at give dem to nye strandbuggyer, er bare nogle af de scener, der gør filmen uforglemmelig. Men det slutter ikke der! Ben og Kid tager et par runder på parkeringspladsen i forlystelsesparken, hvor de utilsigtet ødelægger en af buggyerne. Til sidst konkurrerer Ben og Kid igen i en venlig "øl og hotdog"-duel for at finde vinderen af den tilbageværende buggy.