Årets rookie
Det kan godt være, han bare er en klodset dreng, men da gipsen bliver fjernet fra hans brækkede arm, kan 12-årige Henry Rowengartner (Thomas Ian Nicholas) kaste en baseball med over 150 kilometer i timen! Ikke nok med det, men Chicago Cubs har hørt om Henrys evner, og de vil have hans hjælp til at få deres hold op fra sidstepladsen. Med hjælp fra en aldrende super-pitcher (Gary Busey) kan Henry måske klare opgaven!