Arizona junior
Da et barnløst par bestående af en eksfange og hans kone, får hjælp af en tidligere politimand til at "adoptere" en af en anden families femlinger, bliver deres liv mere kompliceret, end de forventede.
Efter at love at holde sig til dydens smalle sti, frier dagligvaretyven (Nicolas Cage) til politiets fotograf (Holly Hunter). Alt er lyksalighed indtil de opdager, at hun er ude af stand til at blive gravid og bliver afslået af alle adoptionsagenturer i byen. Det tager ikke lang tid, før de indser den eneste løsning er at kidnappe en af byens berømte femlinger og stikke af.