Asterix im Land der Götter
Julius Cæsar har prøvet med magt. Det duede ikke at spionere, bortførsler varer ikke længe, fængsler kan ikke holde Gallerne fanget… Så hvad skal en Cæsar gøre? Hvordan kan han erobre det sidste af Gallien? Han tvinger dem ud. Hvad nu, hvis han gjorde deres by så ubehagelig at bo i, at de ville opgive at kæmpe imod og underkaste sig Roms vilje? Cæsar planlægger at bruge det farligste værktøj af alle. Det har bragt hele økonomier og civilisationer i knæ. Han bygger en lejr ud for byen og ødelægger skoven, kilden til de vildsvin som beboerne elsker så højt. Og de vil få at se, hvordan rige romere nyder deres liv... Så har de intet andet valg end at underkaste sig Cæsar. Men Asterix og Obelix nægter at overgive sig...