Because of Winn-Dixie
Den varme historie er baseret på bestsellerbogen Because of Winn-Dixie og handler om en ung pige, hvis liv bliver forvandlet af Winn-Dixie, en lurvet hund, der elsker at have det sjovt. Den særlige tilknytning mellem dem virker fortryllende på hendes tilbageholdende far og de excentriske indbyggere, de møder i løbet af den uforglemmelige sommer.