Brokedown Palace
To piger, der lige er blevet færdige med high school, rejser til Thailand, hvor de bliver arresteret for narkosmugling.
To unge amerikanske piger, der er blevet idømt 30 års fængsel i Thailand for narkosmugling, får hjælp fra en menneskerettighedsadvokat, som tror på deres fortælling om, at de er uskyldige. Den ene pige ofrer sig, så den anden kan blive benådet, selvom den tilbageværende pige lærer lektionen om indre frihed og styrke.