Brothers in Exile
Den dramatiske historie om hvordan de cubanske brødre, Livan og Orlando "El Duque" Hernandez, undslap deres oprindelsesland Cuba for at spille baseball i USA og de hårde omstændigheder, der genforenede dem år senere.
Major League Baseball er blevet forvandlet af tilstrømningen af cubanske spillere som Aroldis Chapman, Yasiel Puig og Jose Abreu. Men en særlig taknemmelighedsgæld skylder vi til to halvbrødre, hvis mod for to årtier siden har banet vejen for deres stjernestatus. "Brothers in Exile" fortæller den utrolige historie om Livan og Orlando "El Duque" Hernandez, der satte livet på spil for at komme væk fra øen. Livan tog først af sted. Uden andet end sit rygte som den bedste unge spiller i Cuba flygtede han via Mexico og skrev under med Florida Marlins, hvor han blev en af de yngste World Series MVP'er nogensinde i 1997. Tilbage var Orlando, der blev forbudt at spille professionel baseball i Cuba på livstid, fordi han var mistænkt for at have hjulpet med Livans flugt. Så, hen over julen i 1997 forlod en stadig mere frustreret og chikaneret Orlando Cuba i en lille båd. Han var strandet på en øde ø i dagevis, før han blev samlet op af den amerikanske kystvagt. Mindre end et år senere var "El Duque" på banen for New York Yankees til et verdensmesterskab og fuldførte derved den usandsynlige rejse for de to halvbrødre, der vandt både frihed og triumf.