Burg Schreckenstein 2 (aka: Shiverstone Castle 2)
Eleverne på Gysensten Slot og eleverne på Rosenfelsskolen forsøger at finde ud af, hvordan de forsinker salget af Gysensten Slot, da skolen er forgældet.
Sommerferien er slut, og det er tid til en genforening mellem drengene fra Gysensten Slot og pigerne fra Rosenfelsskolen. Deres rivalisering fortsætter, da de mødes til den årlige konkurrence nede ved Kapell- floden. Men deres narrestreger afbrydes, idet grev Gysenstens luftskib styrter ned. Mens greven kommer sig, er skolen pludselig ved at gå bankerot. Hans fætter, Kuno, finder på en løsning: at sælge til en kinesisk investor, som vil flytte ejendommen til Kina, så den kan blive til en temapark fra middelalderen. Da drengene finder ud af, hvad der skal ske, hører de om en glemt skat. Måske kan de redde slottet på den måde - men er det bare en myte, eller findes skatten? Denne gang skal børnene stå sammen for at redde deres elskede slot...