Butch og Sundance - sådan begyndte det
I denne forgænger til filmen "Butch Cassidy and the Sundance Kid" begår to unge fredløse en række røverier, mens de altid prøver at gøre det store kup.
Denne helt nye adventurefilm, som er en forgænger til hitfilmen Butch Cassidy and the Sundance Kid, fortæller hvordan de to berømtheder fra Det Vilde Vesten mødte hinanden. Den lovløse Butch Cassidy møder cowboyen, Sundance, i de snefyldte vintermåneder, og begyndelsen på dette smukke venskab forvandler sig snart til en farlig leg, da de to helte ikke kan holde sig ude af problemer. De bliver forfulgt af rivalerne LeFors, O.C. Hanks, en hævngerrig kvægtyv, en vred casinovagt, der jagter dem med en hob, en nærig slagter og et par klodsede banditter. Butch og Sundance er nødt til at finde en måde at få en formue på uden at blive taget, og for dem betyder det et togrøveri.