Calvary
Brendan Gleeson giver “en uovertruffen præstation” (Total Film) som en irsk præst, der bliver truet af et mystisk sognebarn i denne mørke komedie om mord og moralitet.
Brendan Gleeson giver “en uovertruffen præstation” (Total Film) i denne “hylende sjove sorte komedie” (Time Out) fra den anmelderroste forfatterinstruktør John Michael McDonagh (The Guard). Da en god præst (Gleeson) bliver truet af et mystisk medlem af hans pastorat, føler han sig omringet af ildevarslende kræfter og begynder at overveje, om han er modig nok til at konfrontere sit eget personlige Golgata.