Cane e Gatto
Kriminalkomedie med det nye komiske makkerpar Bud Spencer og Tomas Milian. Løjtnant Parker, en barsk undercover-specialagent, får til opgave at arrestere den italiensk-amerikanske indbrudstyv og gigolo Tony Roma, der bruger sin attraktive charme til at forføre rige kvinder og stjæle deres smykker. I sidste ende går de sammen mod gangsterne. Den sidste nævekamp er uforglemmelig.
Bud Spencer spiller løjtnant Parker, en undercover-specialagent, der får til opgave at finde og arrestere den undvegne indbrudstyv Tony Roma. Tony bruger sin attraktive charme til at forføre rige kvinder og stjæle deres smykker. Parker, der lige har aflyst en ferie med sin familie for at kunne opspore Tony, er ikke glad for opgaven, men han formår at finde Tony og arresterer ham. De store problemer begynder for Tony med det fedtede hår, da han stjæler en ring fra en velkendt politiker med en personlig dedikation til den lokale mafiaboss. Da Tony er vidne til et mafia-mord, er mafiabossen også efter ham. Nu bliver Parker nødt til at fange ham igen og samtidig undgå mafiaen. Endelig lykkes det Alan at arrestere Tony igen og aflevere ham til politiet. Men tingene bliver endnu mere komplicerede, da Parker finder ud af, at hans kollega ikke førte Tony i fængsel, men i stedet ringede til mafia-morderne. Tony formår at flygte og går sammen med Parker mod gangsterne. Efter sjove vittigheder, massive skænderier og humoristiske dialoger på engelsk med en napolitansk accent fanger Alan endelig mafiabossen og politikeren med sine egne metoder. Uforglemmelige øjeblikke inkluderer Bud, der udgør en repræsentant for husholdningsapparater, og den sidste nævekamp. Den fængende melodi er komponeret af La Bionda Bros.