Chicago-ekspressen
En mand finder en romance på en lang togtur, men er pludselig også i fare for at blive dræbt eller i det mindste at blive skubbet af toget.
I dette vilde komedieeventyr finder togpassageren George Caldwell (Gene Wilder) ud af, at en romance med en sensuel sekretær (Jill Clayburgh) bringer ham i centrum af en Hitchcockagtig mordplan. Mens han springer på og af toget, ind og ud af kupéer, barer og spisevogne slår George sig sammen med en elskværdig småforbryder (Richard Pryor) om at trodse morderens håndlangere, FBI-agenter samt et mylder af andre skandaløse personer.