Chiedimi se sono felice
Hvad sker der, hvis to nære venner ved et uheld falder for den samme kvinde? Deres idylliske venskab går i stykker, og deres mangeårige drøm om at iscenesætte Cyrano droppes. Den tredje film, der er instrueret af Aldo, Giovanni og Giacomo, som også spiller hovedrollerne, er en romantisk komedie om venskab, kærlighed og lidenskab for teater, som slutter med et overraskende coup de théâtre.
Den tredje film af og med den populære komikertrio Aldo, Giovanni og Giacomo. Denne romantiske komedie om venskab og kærlighed udkom efter "Tre mænd og et ben" og "Sådan er livet." Historien foregår i Milano. Giacomo forsøger uden held at overtale Giovanni til at besøge deres ven Aldo, der ligger for døden på Sicilien. Gennem flashbacks tager Aldos voiceover os med tre år tilbage, hvor de tre uadskillelige venner, der deler den frustrerede drøm om at iscenesætte en personlig produktion af "Cyrano de Bergerac", kæmper for at få det hele til at løbe rundt med deltidsjobs. Den ene arbejder som baggrundsskuespiller i La Scala operahus, den anden som levende mannequin i et stormagasin og den tredje som dubber. Udover arbejdsmæssige vanskeligheder har de også et uheldigt kærlighedsliv til fælles. Lige indtil Giovanni en dag, mens han gør Aldo en tjeneste, helt tilfældigt møder værtinden, Marina, som han falder for. Efter at have datet en kort periode spørger Giovanni Marina, om hun vil flytte ind hos ham, men hun deler ikke hans begejstring og beslutter sig for at rejse til Frankfurt. Derefter forværres situationen. Mens Giovanni forsøger at få fat i hende i Frankfurt, leder Marina efter ham i stormagasinet, hvor han arbejder som levende mannequin, og der finder hun Giacomo, der er trådt i hans sted. Efter at have tilbragt et par timer sammen, ender de med at kysse. Giacomo kan ikke klare skyldfølelsen, så han indrømmer over for Giovanni under prøverne til Cyrano, at han er blevet forelsket i Marina. Giovanni bliver så vred, at han smadrer teaterkulisserne, og deres venskab går i stykker. I slutningen af flashbacket er der gået tre år, og vi vender tilbage til nutiden, hvor nyheden om, at Aldo er blevet syg og ligger for døden på Sicilien når Giacomo og Giovanni i Milano. De slutter sig til Giovannis ekskæreste Marina, og i slutningen af en lang rejse kommer regnskabets time endelig og endda med overraskende resultater.