…Continuavano a chiamarlo Trinità
To brødre, den snu Trinity og den gnavne Bambino, er to skydeglade banditter med følsomme hjerter. I dette nye eventyr forveksles de med FBI-agenter og drager fordel af denne misforståelse for at få penge fra en lokal godsejer, som faktisk er chef for en gruppe våbenhandlere, der smugler våben ud af et kloster. Trinity og Bambino ender med at redde en gruppe munke, men forbliver tomhændede.
Efterfølgeren til western-komediefilmen "De kalder mig Trinity" med Bud Spencer og Terence Hill viste sig at være et kæmpe hit. De to brødre er klar til et nyt eventyr, der involverer nævekampe, gode korttricks, en korrupt sherif, en gentleman, der faktisk er chef for en gruppe våbensmuglere, et kloster, der bruges til smugling, en hjælpeløs bondefamilie og en smuk ung pige, som Trinity falder for. Trinity og Bambino prøver hårdt på at holde det løfte, de gav deres forældre om at blive hestetyve, men de ender uundgåeligt på den gode side af loven, da de er alt for venlige og generøse til at leve som banditter. Da de fejlagtigt bliver forvekslet med et par FBI-agenter, formår de to brødre endelig at redde bondefamilien og nogle munke fra en gruppe våbensmuglere og slippe væk med pengene, som de dog bliver tvunget til at give tilbage til de rigtige FBI-agenter. Scenerne ved pokerbordet og i den eksklusive lokale restaurant er mindeværdige.