Corée du Sud, sur les chemins des anciens
Det ser måske ikke sådan ud, men koreanerne har ikke glemt deres fortid til fordel for en vestlig model. De hylder de ældre og bruger deres traditioner til at forme fremtiden.
Det er (på rekordtid) lykkedes Sydkorea, der lå i ruiner i midten af 1950'erne, at blive en af verdens mest succesrige økonomier. Det er en bedrift, som kan ses i den imponerende arkitektoniske dristighed i landets storbyer såsom Seoul og Busan. Men når du dykker ned i det koreanske samfund, vil du alligevel indse, hvor vigtigt det er for den koreanske identitet at bevare arven fra fortiden. Det ser måske ikke sådan ud, men koreanerne har ikke glemt deres fortid til fordel for en vestlig model. Både kampsport, kalligrafi og traditionelt landbrug holdes i live for at hylde de ældre og gøre dem til en del af fremtiden.