De fem 4
Denne sommer handler det om historie: Julian, Dick og Annes far, Bernhard, har organiseret en udstilling om det gamle Egypten. Mens de er på en guidet tur, fanger George, Julian, Dick, Anne og hunden Timmy en tyv i at pille ved en 5000 år gammel mumie.
Denne sommer handler det om historie: Julian, Dick og Annes far, Bernhard, har organiseret en udstilling om det gamle Egypten. Mens de er på en guidet tur, fanger George, Julian, Dick, Anne og hunden Timmy en tyv i at pille ved en 5000 år gammel mumie. Tyven flygter, men inde i mumien finder de Fem en guldamulet, som engang tilhørte Tutalun I, den legendariske første farao af Egypten, hvis uvurderlige skatte forsvandt. Er amuletten et spor? Sammen med Bernhard og hans kollega, Elena, flyver de Famøse Fem til Kairo for at udlevere den til Farouk, lederen af Arkæologiinstituttet. Men pludselig forsvinder amuletten, og Bernhard bliver arresteret og beskyldt for at stjæle. De Famøse Fem ved, at de må finde den virkelige skurk og amuletten for at bevise Bernhards uskyld. De tager afsted for at finde dem sammen med gadedrengen Auni. Sporet leder dem langt ud i ørkenen, hvor de bliver lokket i en fælde af en hemmelig forening...