De fem
De Famøse Fem, George, Julian, Dick, Anne og deres hund Timmy er på deres første ferie sammen, og med det samme starter et spændende eventyr. En dag, da de er på stranden, opdager de noget rystende i en gammel smuglergrotte og finder ud af, at Georges far, Quentin, en kendt opfinder, er i stor fare! Professoren har opstillet et laboratorie på en klippefyldt ø, hvor han udforsker en ny måde at generere energi på. Men andre er vist interesserede i hans resultater. Desværre tror hverken politibetjentene Peters og Hansen eller Georges mor Fanny på børnene, så de Famøse Fem går selv efter de farlige gangstere. Sporene leder dem hen til to mistænkelige fotografer og en mystisk mand, som siger han er agent. Endelig finder de Famøse Fem en undersøisk tunnel, som fører dem til den klippefyldte ø, hvor de opdager en sammensværgelse, de har svært ved at tro på...