De unge helte
Timothy Hutton, Sean Penn og Tom Cruise gør George C. Scott selskab i dette dragende drama om en gruppe militærelever, der starter et væbnet oprør for at redde deres skole.
Timothy Hutton, Sean Penn og Tom Cruise gør George C. Scott selskab i dette dragende drama. En kandidatstuderende kadet (Hutton) leder sine medstuderende i en væbnet opstand mod ledelsen for at redde deres skole fra at blive lavet om til et boligkompleks. Men da et uventet uheld fører til skolens endeligt, går militærdisciplinen fløjten, hvilket får tragiske konsekvenser.