Den hemmelige kraft
Efter at en statslig agent kidnapper hans synske søn, hverver faderen en telekinetisk teenager til at hjælpe med at opspore sønnen.
I Brian DePalmas skrækindjagende gyser/spændingsfilm begynder et kompliceret spil om tankekontrol, da en statslig agents (Kirk Douglas) søn (Andrew Stevens) kidnappes på grund af sine psykokinetiske evner. I sin desperation efter at finde ham hyrer faderen en pige (Amy Irving) med lignende synske evner. Hun afslører hurtigt, at hans søn holdes fanget af et hemmeligt amerikansk bureau, hvor han udnyttes i farlige tankeeksperimenter og står til at blive elimineret.