Der bewegte Mann
Doro smider sin kæreste Axel ud af deres lejlighed efter endnu en gang at finde ham med en anden kvinde. Axel flytter ind hos to homoseksuelle mænd, Norbert og Walter, og det starter en indviklet række af hændelser, der inkluderer en masse misforståelser på seksualitetens kampplads.
Den dér sidste affære var måske én for mange. Axels kæreste Doro smider ham ud af deres fælles lejlighed. Hans nytteløse søgen efter et nyt sted at bo fører ham til Walter og Norbert, to homoseksuelle mænd. De bliver begge meget interesserede og forsøger at score ham. Netop som Axel og Doro slutter fred, opdager han hendes graviditet, mens Norbert nøgen har gemt sig i tøjskabet. Doro begynder at tro - understøttet af flere og flere ting - at Axel har en affære med en mand.