Det handler om penge
En poolhustlers grådighed får ham i problemer, da han begynder at tabe mere, end han vinder.
Oscarvinderen Paul Newman og den Oscarnominerede Tom Cruise spiller hovedrollerne i dette stærke drama. Med den fantastiske Martin Scorsese som instruktør genskaber Newman en af sine mest mindeværdige roller fra THE HUSTLER. Som Fast Eddie Felson synes han stadig, at "penge, som er vundet, er dobbelt så søde som penge, som er tjent". For at bevise det indgår han i et indbringende, men flygtigt partnerskab med Vince (Cruise), en ung poolhustler med en sexet, hårdt talende kæreste (Mary Elizabeth Mastrantonio). Da Vinces prangende arrogance resulterer i nogle tabte kampe, kan alt ske mellem Eddie og ham. The Color of Monday vil få dig på dupperne med dens spændende fortælling, blændende filmkunst og dynamiske skuespil.