Det vilde fodboldslæng 5
Den Vilde Fodboldgruppe tager afsted for at finde Leon, som på mystisk vis er forsvundet. Efter en eventyrlig rejse når de til Skyggeriget, og de bliver udfordret af vampyrernes leder til en fodboldkamp i 3D. De finder kun Leons skjulested, hvis de vinder.
Den Vilde Fodboldgruppes femte store eventyr fører vores hold af teenagehelte ind i Skyggeriget, hvor deres farligste modstander nogensinde venter - vampyrer! Leon og Vanessa er endelig blevet forelskede og sværger hinanden evig troskab. Men bare en dag efter er Leon væk. Har han forladt hende... eller er han blevet kidnappet? For at finde ham skal den Vilde Fodboldgruppe rejse hinsides horisonten, hen til Skyggeriget. Om dagen er der bare sten og støv, men om natten kommer vampyrerne frem! De har lokket Leon hertil og venter nu spændt på hans venner. Vanessa overgiver sig næsten til deres leder, Darksides, charme, og må finde vampyrernes hemmelighed, så hun kan overvinde dem og få sin elskede tilbage. For vampyrerne bliver til sten i sollys - ligesom Leon blev til sten, da han forsøgte at flygte. Nu kan kun ægte kærlighed bringe ham tilbage. En ultimativ fodboldkamp begynder for at redde ham, mellem mørke og lys, godt og ondt. Denne gang falder den Vilde Fodboldgruppe ikke for vampyrernes tricks, men de stoler på hinanden for at overvinde mørkets kræfter og undslippe Skyggeriget hinsides horisonten.