Diligencen
Filmen fortæller historien om en diligencetur, hvis passagerer bl.a. består af en fuld læge, en gravid kvinde, en bankchef, som er stukket af med sin kundes penge, og den berømte Ringo Kid.
I det store og støvede vilde vesten standser en diligence for at skifte heste og samler en blandet gruppe passagerer op: en kommende mor, en gambler, en afdanket alkoholiseret læge, en salonpige og en whiskysælger. Da de er på vej ud af byen, stiger bankchefen på. Nogle få mil længere ude stiger Ringo Kid på – han skal ordne et anliggende i Lordsburg. Mens sheriffen holder vagt, og en kavalerigruppe ledsager diligencen, rider de ud i vildmarken, hvor Geronimo og hans indianere er på krigsstien, og en velkendt lovløs er på flugt. Efterhånden som rejsen skrider fremad, indleder Ringo Kid og salonpigen, Dallas, et forhold. Den alkoholiserede læge bliver ven med whiskysælgeren og prøvesmager hans forskellige varer. Gambleren bliver ven med den kommende mor. Da diligencen standser for at skifte heste, finder de ud af, at Geronimo og hans apacher er på krigsstien. Den kommende mor føder sit barn med hjælp fra den nu ædru læge. Der ses indianerbål i det fjerne, og diligencen tager afsted... det bliver et kapløb mod tiden. Efterhånden som rejsen fortsætter, bliver Ringo Kid fanget, og diligencen mister sin armerede eskorte. Endnu senere bliver det tydeligt, at alle om bord på diligencen er nødt til at samarbejde, hvis de vil overleve det uundgåelige møde med Geronimo og indianerne.