Downhill
Et ægtepar, der i sidste øjeblik undslipper en lavine på en familieferie i Alperne, går helt i opløsning, da de tvinges til et revurdere deres liv og deres følelser for hinanden. Julia Louis-Dreyfus og Will Ferrell spiller med i denne skarpe komedie.
Julia Louis-Dreyfus og Will Ferrell spiller hovedrollerne i denne vanvittige komedie om en families uheld i forbindelse med en skiferie i Alperne. Billie og Pete (Louis-Dreyfus og Ferrell) glæder sig til en dejlig weekend på et feriested i en europæisk bjergby med deres to sønner. Men Petes reaktion på det, der viser sig at være en ufarlig lavine, adskiller sig fra Billies, og pludselig er deres ægteskab på glatis. Idet de ikke kan glemme lavine-hændelsen, tilbringer Pete og Billie hver især tid med en række karakterer: Pete står på ski og går på druk med sin kollega (Zach Woods), der er i den euforiske begyndelse af et forhold med sin kæreste (Zoe Chao), der er besat af hashtags, og Billie får uventede råd fra en sensuel skiinstruktør (Giulio Berruti) og en sexgal hotelportier (Miranda Otto). Tiden hver for sig samt tåkrummende møder giver Pete og Billie perspektiv, det går op for dem, at de må beslutte, om de kan fortsætte som en familie eller ej. Downhill, der er fyldt med sort humor, realisme og troværdige præstationer, giver et forfriskende syn på kærlighed, instinkt og forventninger.